مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراك دانش آموزان

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراك دانش آموزان

۶ بازديد ۰ نظر

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان

دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزاندانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان مبانینظریوپیشینهتحقیقادراکدانشآموزانمبانینظریوپیشینهتحقیقادراکدانشآموزان

-------

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 74
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 74 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏- ‏ادراک دانش آموزان1-student Perceptions
‏آموزش‌‏ ‏وپرورش از اساسی‌ترین ارکان توسعه‌ی2-development
‏ هر کشور است و برنامه‌ریزی در مسائل مربوط به‌نظام آموزشی، بدون تـوجه بـه نگرش و دیدگاه فراگیران نسبت‌ به‌ درس‌‏ ‏و مدرسه‏ چ‏ندان مفید‏و‏مؤثر‏‌‏نخواهد‏‌‏بود‏‌.‏ آموزش‌وپرورش‏ ‏شامل کتاب، معلم، دانش‌آموزان و‏...است ‏هر یک از این اجزا در درون‌ سیستم و نظام آموزشی جایگاه و نقش‌ خاصی‌ دارند‌ و سیستم را دررس‏ی‏دن‏ به‌ هدف‌های‌ اصلی‌ یاری می‌رسانند. ‏ی‏ک‏ی‏ از اجـزای مـهم واصل‏ی‏‌ این سیستم‏،‏ نگرش‌ها‏،‏ ادراک‏ ‏و علا‏ی‏ق‏ ‏‌‏دانش‌آموز ‏است،‏ که نقش‌ قابل‌توجه‏ی‏ در تعلیم همه‌ی آموزندگان‌ دارد. برنامه‌ریزان‌ درسی‌ باید توجه مخصوص به نیازهای ویژه‌ی یادگیرندگان و تغییر‌ این‌ نیازها که‌ ‏موجب‏ پرورش و پیشرفت آن‌هاست، مبذول دارند‏‌(ماهی دشتی‏ و‏ ‏محمد‏ ‏،‏1384‏).
‏آلپورت،‏ ‏ادراک‏ ‏را‏ ‏یک حالت‏ ‏روانی ‏–‏عصبی ‏–‏ آمادگی می‌داند که از طریق تجربه سازمان‌یافته یا تأثیری هدایتی و پویا بر‏ ‏پاسخ‌های فرد،‏ ‏در برابر پدیده‌ها و‏ ‏موقعیت‌ها ظهور می‌کند‏ (‏کریمی،1379). ‏شریفی‏ (‏1368‏) ادراک از رفتار معلم را برداشت‏‌‏های ذهنی ‏دانش‌آموز‏ از رفتار معلم ‏می‌داند‏.
‏موسوی‏ (‏1385) چون‏ ‏موضوع‏ ‏ادراک‏ ‏بر‏ ‏رفتار‌‏ ‏سازمانی‌‏ ‏تأثیر‌‏ ‏بسیار‏ ‏زیادی‏ ‏دارد،‏ ‏بررسی‏ ‏ایـن‏ ‏امـر‏ ‏بـه‌ویژه‌‏ ‏کاربردهای‏ ‏آن‏ ‏حائز‏ ‏اهمیت‏ ‏است‏. ‏اغلب‏ ‏گفته‏ ‏می‌شود‏ ‏که‏ «‏هرکس‏ ‏دنیا‏ ‏را‌‏ ‏با‏ ‏دیدگاه‏ ‏متفاوتی‌‏ ‏می‌بیند‏.» ‏این‏ ‏عقیده‏ ‏کم‏ ‏‌و‏ ‏بیش‏ ‏حقیقت‏ ‏دارد،‏ ‏زیرا‏ ‏هـرکسی‏ ‏در‏ ‏منظری‏ ‏ایستاده‏ ‏و‏ ‏واقعیت‌های‌‏ ‏پویا‌‏ ‏و‏ ‏مسائل‏ ‏زندگی‏ ‏را‌‏ ‏از‌‏ ‏آن‏ ‏دیدگاه‏ ‏می‌نگرد‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏تفاوت‏ ‏و‏
‏اختلاف‏ ‏دیدگاه‌های‏ ‏افراد‏ ‏برخاسته‏ ‏ازنظر‏ ‏آنان‏ ‏اسـت‏. ‏هنگامی‌که‏ ‏اشخاص‏ ‏در‏ ‏معرض‏ ‏اطلاعات،‏ ‏وضعیت‌ها‏ ‏یا‏ ‏رخدادهای‏ ‏واحدی‏ ‏قرار‏ ‏می‌گیرند،‏ ‏اغلب‏ ‏واکنش‌های‏ ‏متفاوتی‏ ‏از‏ ‏خود‏ ‏نشان‌‏ ‏می‌دهند‏ ‏و‏ ‏هر‏ ‏کس‏ ‏مایل‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏نظر‏ ‏خویش‏ ‏را‏ ‏درست‏ ‏بداند؛‏ ‏بنابراین‏ ‏شناخت‏ ‏امکان‌پذیر‏ ‏نیست،‏ ‏چنین‌‏ ‏تفاوت‌های‏ ‏دیدگاهی،‏ ‏این‏ ‏نکته‏ ‏را‏ ‏نشان‏ ‏می‌دهد‏ ‏که‏ ‏برخلاف‏ ‏آن‌که‏ ‏شعور‏ ‏متعارف‏ ‏حکم‌‏ ‏می‌کند،‏ ‏آدمی‏ ‏دنیای‏ ‏اطراف‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏بی‌پیرایه‌‏ ‏و‏ ‏مستقیم‏ ‏درک‏ ‏نمی‌کند‏ ‏یا‏ ‏به‏ ‏دیگر‏ ‏سخن‏ ‏آدمی‌‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏فعالانه‏ ‏تصویر‏ ‏یا‏ ‏جلوه‌ای‏ ‏از‏ ‏دنیای‏ ‏پیرامون‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏طریق‏ ‏فرآیند‏ ‏پیچیده‏ ‏و‏ ‏پویای‌‏ ‏ذهنی‏ ‏ساخته‏ ‏و‏ ‏بر‏ ‏اساس‏ ‏آن‏ ‏به‌‏ ‏تـدوین‌‏ ‏بـرنامه‏ ‏زندگی‏ ‏خود‏ ‏اقدام‏ ‏کرده‏ ‏و‏ ‏ایفای‏ ‏نقش‏ ‏می‌کند‏ ‏ادراک‏ ‏هر‏ ‏موجودی‏ ‏به‌اندازه‏ ‏ظرفیت‏ ‏وجودی‏ ‏اوست‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏ادراکات‏ ‏نه‌تنها‏ ‏بر‏ ‏رفتار‏ ‏شخص‌‏ ‏بلکه‏ ‏بر‏ ‏رفتار‏ ‏دیگران‏ ‏نیز‏ ‏مؤثر‌‏ ‏است‏.
‏در سال‌های اخیر شواهد تحقیقاتی نشان دادند که دانش آموزان روی اعمال و‏ ‏افکار معلمان اثر می‌گذارند و‏ ‏افکار‏ ‏و رفتارهای معلمان تحت تأثیر نحوه واکنش دانش آموزان به فعالیت‌های کلاسی قرار می‌گیرد. این مسئله تأکید بند‌ورا1-Bandura
‏ ‏روی تعاملات متقابل شناخت، رفتار و‏ ‏اعمال محیطی را به یاد می‌آورد‏ (‏زارع،1390).
‏2-2-1 ادراک‏ ‏و‏ ‏اهمیت‏ ‏آن
‏ادراک‏ ‏مفهومی‏ ‏است‏ ‏کـه‏ ‏درنـتیجه‏ ‏دریافت‏ ‏اطلاعات‏ ‏حسی‏ ‏حاصل‌‏ ‏می‌شود‏. ‏انسان‏ ‏تحت‏ ‏تأثیر‏ ‏محرک‌های‏ ‏حسی‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏برداشت،‏ ‏پنداشت‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏استنباط‏ ‏خود‏ ‏دست‏ ‏به‏ ‏عملی‏ ‏می‌زند‏ ‏که‏ ‏برطرف‌کننده‌‏ ‏یکی‌‏ ‏از‏ ‏نیازهای‏ ‏اوست‏ ‏ولی‏ ‏این‌‏ ‏عمل‌‏ ‏همیشه‌‏ ‏مبتنی‏ ‏بر‏ ‏واقـعیات‏ ‏نـبوده‌‏ ‏و‏ ‏درنتیجه‏ ‏نیاز‏ ‏او‏ ‏برطرف‏ ‏نخواهد‏ ‏شد.‏ ‏دو‏ ‏عنصر‏ ‏اساسی‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏تعریف‏ ‏وجود‏ ‏دارد،

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق ادراک دانش آموزان
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.